Wreszcie coś ładnego – Trzy akordy.

Kiedyś, bardzo dawno temu, byłam zbuntowana do cna. A przynajmniej chciałam być. Z tamtego okresu zostało mi w głowie kilka ciężkich piosenek i taki mały syndrom aspołeczny. Uzewnętrzniam się ponieważ dzisiejszy przepis wyszedł mi przypadkiem (zabrakło mi składników na muffinki) i jak tylko skończyłam to po głowie chodziło mi tylko jedno: „trzy akordy, darcie mordy”. Przedstawiam w takim razie:

Ciastka na trzy akordy (składniki)

ciasteczka 3 składniki


  • 2 jajka (od szczęśliwej kurki, wiejskie)
  • 2 łyżki mąki kokosowej
  • 2 łyżki oleju kokosowego virgin
  • Dodatki: migdały
  • Słodzidło: ksylitol/stewia/miód (ok. Pół łyżeczki – trzeba wtedy dać trochę mniej mąki)

1. Olej rozpuszczamy delikatnie w garnuszku. Ma zmienić swój stan skupienia ze stałego na ciecz, nic więcej – nie podgrzewać! Piekarnik rozgrzać do 180 stopni (termoobieg).

2. Dodać rozpuszczony tłuszcz do jajek i miksować aż wszystko się połączy i zmieni kolor na jaśniejszy. Następnie stopniowo wsypać mąkę kokosową aż do osiągnięcia konsystencji masła orzechowego. Mąki może wyjść mniej lub więcej, wszystko zależy od producenta i wchłanialności. Gdy lubicie słodsze smaki można dodać w tym miejscu ksylitol, stewię lub miód w ilości zdroworozsądkowej pół łyżeczki.

3. Z powstałego ciasta formować kuleczki wielkości orzecha włoskiego, kłaść na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i delikatnie spłaszcza.

ciasteczka w piekarniku

4. Na tym etapie można coś wcisnąć w wierzch ciasteczek.Ja dałam słupki migdałów, ale równie dobrze można zrobić dziurkę i dać tam jakieś smarowidło (dżem, krem daktylowy czy masło orzechowe).

5. Ciasteczka pieką się ok. 10-15 minut, wszystko zależy od pieca. Na zdjęciach widać, że mój lubi podgrzać z jednej strony mocniej. Pieczemy je do ładnego zrumienienia. Najlepsze są na drugi dzień jak złapią trochę wilgoci, ale na ciepło od razu po wyjęciu też niczego sobie.

ciastko 3 akordy


Ładne i smaczne. Ciasteczka są idealne do kawy, najlepiej takiej na mleczku kokosowym.

5 thoughts on “Wreszcie coś ładnego – Trzy akordy.

Skomentuj

