Marchew, seler i czarna rzepa.

Jak zwykle kupiłam coś bo mi się spodobało, wróciłam do domu i miałam problem. Czarna rzepa (rzodkiew) jest urodziwa, taka kuleczka. Pomysł na nią miałam natomiast żaden. Surówka zawierała zawsze majonez, a kręcić mi się go nie chciało. Zupa choć była blisko, żeby wygrać to jednak jakoś tak żal mi było mojego śliwkowego bulionu. Improwizacja, kluczem do sukcesu.

Marchew, seler i czarna rzepa.

marchew, seler i czarna rzepa


  • 1 marchewka
  • 1/3 selera
  • 2 czarne rzepy
  • Szklanka passaty
  • Szklanka bulionu
  • Przyprawy: sól, pieprz, bazylia, curry
  • Masło klarowane

1. Warzywa pokroić w kostkę. Wrzucić do gotującej delikatnie osolonej wody i gotować około 15-20 minut. Mają być ugotowane ale jeszcze lekko twarde (ja sprawdzałam na marchewce – jeżeli wbiłam w nią widelec to znaczyło, że już są gotowe)

2. Na patelni rozgrzać masło klarowane, wrzucić ugotowane warzywa i doprawić. Podsmażyć około 5 minut, wlać ½ szklanki bulionu i passatę. Rozmieszać i dusić pod przykryciem 15 minut. W razie gdyby za dużo płynu wyparowało dolać bulionu – jak zostanie zawsze można wypić. Doprawić do smaku gdyby była potrzeba i podawać, jako osobne danie lub dodatek do mięsa, posypane sezamem, pestkami dyni lub łuskanym słonecznikiem.

marchew, seler i czarna rzepa z góry


Ból istnienia mnie dopadł. Wróciłam od rodziców (weekend) i znów lekko struta. Miałam swoje pudełka z jedzeniem, jak już jadłam mamine to dosłownie wisiałam jej na ramieniu i męczyłam, dręczyłam co z czego i jak. Wydawałoby się, że powinno być dobrze. Słowo klucz: wydawało. Mam syndrom swędzącego łokcia od niedzieli i zatkało mnie. Prawdopodobnie nie domyłam jakiegoś sprzętu kuchennego. To jest chwila bezsilności, która sprawia, że mam ochotę patrzeć w sufit i nic więcej.

One thought on “Marchew, seler i czarna rzepa.

Skomentuj

