Marzenie – prawie wegetariańskie.

Zapragnęłam ostatnio bardziej niż wcześniej kolacji warzywnych. Oczywiście u mnie bez boczku się nie obędzie, więc jest to prawie wegetariańskie. Ale nie jest on konieczny ani wymagany. Nie mam ładnego zdjęcia tej potrawy, tylko takie komórkowe polepszone odrobinę przez Instagram, ale i tak się pochwalę.

Zupa krem brokułowo-selerowa

brokułowy krem


  • 1 brokuł
  • 1/2 selera
  • 1 łyżka tahini
  • 1/2 cebuli
  • 1 ząbek czosnku
  • przyprawy: sól, pieprz, curry
  • masło klarowane

1. Brokuła podzielić na różyczki, selera pokroić w kostkę. W garnku zagotować ok. 0,5 litra osolonej wody i na gotującą się wrzucić warzywa. Na patelni podsmażyć na maśle klarowanym posiekaną cebulę i czosnek.

2. Po 15 minutach brokuł z selerem powinny być gotowe, odlać nadmiar wody (wszystko zależy od tego jaką konsystencję lubicie, ja lubię jak łyżka stoi w zupie krem), dodać podsmażoną cebulę z czosnkiem i podgotować jeszcze chwilę. Zblendować wszystko na gładki krem, doprawić i dodać tahini. Wymieszać, zagotować, doprawić wg. uznania i odparować nadmiar wody jeżeli zupa jest za rzadka.

Porcja wychodzi taka na 3 kolacje dla jednej osoby. Jak będzie jedzone bez dodatków to wystarczy na dwie. Ja przeważnie jednak coś sobie dojem. Raz były to jajka i boczek w zupie, za drugim razem makrela wędzona i namoczone wcześniej w wodzie suszone pomidory. Przepis prosty i przyjemny, znaleziony na blogu Lawendowy Dom, ale cieszy bardzo, więc się dzielę.

Dopadł mnie stan letargu ostatnio. Kryzys na treningach zaowocował kryzysem w kuchni i nie miałam pomysłów. Poszalałam standardem wątróbkowym i gulaszem wieprzowym. Wywaliłam ryż w połowie gotowania, bo doszłam do wniosku, że go jednak nie chce w swoim jadłospisie. Zapoznałam się z cudowną kromką w 5 minut (która jest omletem tak na prawdę). Stała się moim ratunkiem w sytuacji ryżowej niechęci. Wszystko się zmieniło dziś rano kiedy odkryłam w moim mieszkaniu o 6:30 światło do zdjęć (jest jasno!) i moje życie nabrało nowego sensu.

Skomentuj

