Stek z tuńczyka.

Kolejny weekend, który nie poszedł tak jak powinien. Awaryjna sytuacja wymusiła na mnie zakupy w sklepie z robalem w kropki. W takich chwilach szaleję – skoro muszę, to niech chociaż kupię coś czego normalnie bym sobie odmówiła. Fakt, po sobotniej rozmowie na temat jakości ryb stałam z tym stekiem w ręce dobre 15 minut, no ale jednak zachcianka wygrała.

Stek z tuńczyka na sałatce

tuńczyk na sałatace


  • Stek z tuńczyka (mój miał ok. 180 g więc porcja raczej mała)
  • Mix sałat (do woli, ja dałam ½ opakowania)
  • 1/2 dużego awokado lub 1 małe
  • Pomidor
  • Jajko
  • Ser kozi (odrobinę, tylko do smaku)
  • ½ czerwonej cebuli
  • Oliwa z oliwek, masło klarowane
  • Przyprawy: sól, pieprz

1. Tuńczyka delikatnie oprószyć solą i pieprzem, odstawić do lodówki na ok. 15 minut.

2. W tym czasie przygotować sałatkę. Jajko ugotować na pół twardo i przekroić na pół. Pomidora, cebulę i awokado pokroić w kostkę. Warzywa przyprawić i polać oliwą, wymieszać i odstawić aby się przegryzło.

3. Na dobrze rozgrzanej patelni rozpuścić odrobinę masła klarowanego. Rozprowadzić ręcznikiem papierowym na całości i wyłożyć tuńczyka. Smażyć z obu stron ok. 4 minuty. Po usmażeniu odłożyć z patelni na bok aby odpoczął na ok. 3-5 minut.

4. Sałatkę przemieszać jeszcze raz, położyć jajko przekrojone na pół i obsypać serem kozim. Wyłożyć na wierz rybę i się delektować przyjemnością dnia niedzielnego.

tuńczyk na sałatce 2


Jajka i wędliny wprawdzie zdobyłam ze stałego źródła, ale z mięsa i warzyw musiałam w sobotę zrezygnować. Multitasking to jedno, ale spacer z kilkoma siatami i F. na trening to dla mnie jednak wciąż wyzwanie. Poprzestałam na rzeczach niezbędnych. Salami zdobyłam za to fenomenalne w Che Bonta. Pójdę z torbami, ale jak to powiedziała przyjaciółka: rzuciłam palenie, na coś muszę wydawać te oszczędzone miliony.

One thought on “Stek z tuńczyka.

Skomentuj

