Batat doczekał się nowej odsłony.

Czy praca może być kreatywna? Moja jak się okazuje jak najbardziej, to właśnie podczas tych ośmiu godzin w biurze przychodzą mi do głowy szalone pomysły kulinarne. Tak nagle, jak przebłyski. To jest jeden z nich. Po zjedzonym obiedzie szybko w głowie przestudiowałam co mam w lodówce i naszło mnie olśnienie, frittata. Tylko taka na wypasie. Z ziemniakami.. i tu włączył się stop! Nie jem ziemniaków. Ale od czego ma się wyobraźnię.

Frittata di batata

frittata di batata


  • 1 batat (raczej mniejszy)
  • 1 papryka
  • 4 jajka
  • 1 łyżeczka mąki konopnej
  • Salami (ja miałam 5 plastrów, ale polecam dać tyle ile się lubi)
  • Ser: kozi, feta, mozarella, parmezan
  • Oliwa z oliwek
  • Przyprawy: sól, pieprz

1. Batata wyjątkowo obrać i pokroić w kostkę. Zagotować osoloną wodę i wrzucić słodkiego ziemniaka na ok. 10 minut (aż kostka lekko zmięknie). Przyspiesza to gotowanie oraz zmniejsza znacząco ilość tłuszczu do smażenia. Odcedzić i przelać zimną wodą.

2. Odrobinę oliwy rozgrzać na patelni i zmniejszyć ogień. Wrzucić batata i pokrojoną w kostkę paprykę. Lekko poddusić pod przykryciem. W misce rozmieszać jajka z przyprawami i mąką konopną. Dolać masę do warzyw i rozprowadzić równomiernie. Przykryć i podsmażyć około 8-10 minut (aż jajka lekko się zetną z wierzchu).

3. W tym czasie rozgrzać piec do 200 stopni na grzaniu góra dół. Ściągnąć pokrywkę z frittaty, dodać salami i posypać serem. Wstawić do piekarnika na 20 minut. Na ostatnie kilka minut przełączyć piec na górny grill.

frittata di batata

Porcja na dwa dni, dla jednej osoby. W przypadku frittaty jestem egoistką totalną. Nie podzielę się, bo za bardzo lubię. W czasie gdy omlet robił się piecu ja kończyłam moją kolację: grillowany boczniak. Zdecydowanie obecnie w mojej kuchni króluje ten grzyb, pieczarki poszły w odstawkę.

Znalazłam się w kulinarnym niebie.

One thought on “Batat doczekał się nowej odsłony.

Skomentuj

