Krem z białych warzyw.

Biała kiełbasa mi się zamarzyła w zupie. Siadłam, pomyślałam i wyszło na to, że jak kiełbasa jest biała to i zupa być powinna.

Zupa krem z białych warzyw

biały krem1


  • ½ średniego kalafiora
  • 1 pietruszka
  • ½ selera
  • ½ cebuli
  • Ząbek czosnku
  • Łyżeczka soku z cytryny
  • Łyżeczka garam masala
  • Sól, pieprz
  • Masło klarowane
  • *Biała kiełbasa

1. W garnku zagotować osoloną wodę (tyle żeby zanurzyć warzywa). Wrzucić różyczki kalafiora, talarki obranej pietruszki oraz pokrojonego w kostkę selera. Gotować do miękkości ok. 20-25 minut na średnim ogniu.

2. Zeszklić na maśle klarowanym poszatkowaną cebulę z jednym ząbkiem czosnku i dorzucić do gotujących się warzyw. Odlać nadmiar wody (znów wszystko zależy od tego jak gęste zupy krem się lubi) i zblendować wszystko na gładki krem.

3. Doprawić solą, pieprzem, garam masalą oraz łyżeczką soku z cytryny. Wymieszać, zagotować ponownie krem i zredukować w razie potrzeby.

*Na patelnię po podsmażeniu cebuli i czosnku można wrzucić naciętą w kilku miejscach białą kiełbasę. Podsmażyć z każej strony, pokroić na mniejsze kawałki i wrzucić na dno miski przed zalaniem zupą lub podgotować chwilę w zupie.

Jak dla mnie połączenie idealne. Raz zjadłam z sezamem, za drugim razem z suszonym pomidorem. Został mi jeszcze jeden mały słoik dziś na obiad do kurczaka i warzyw z rosołu. Swoją drogą w tej zupie można zmielić razem z kalafiorem białe warzywa z bulionu, będzie równie dobra, a resztek się nie zmarnuje.

Wróciłam wczoraj z pracy i wciąż było jasno. Zrobić zdjęcia kolacji przy dziennym świetle, takie to fajne.

SONY DSC

Jest i król bulion.SONY DSC

Skomentuj

