Rustykalne cudo.

Mało u mnie przepisów do dogadzania. Musiałam to nadrobić, bo też trzeba sobie czasami przyjemność zrobić. Kiedy tak myślałam przez moją głowę przechodziły wszelkie konfiguracje ciast czekoladowych i gotowa byłam spróbować wreszcie brownie z batata. Ale jednak.. od dawna to ciasto chodziło mi po głowie, ale odwagi brakowało.

Rustykalna paleo tarta szarlotka.

szarlotka rustykalna


Kruche ciasto

  • 1/3 szklanki mąki konopnej
  • 1/3 szklanki mąki kokosowej + do podsypywania
  • 100 g masła klarowanego / oleju kokosowego
  • *1 łyżeczka miodu (opcjonalnie, jabłka są wystarczająco słodkie)
  • ½ łyżeczki cynamonu
  • 1 jajko
  • Szczypta soli

Jabłka

  • 2 jabłka (Szara Reneta)
  • 1 łyżka oleju kokosowego
  • ½ łyżeczki cynamonu
  • *½ łyżeczki miodu opcjonalnie

1. Masło klarowane z mąkami poprzecierać palcami w misce. Dodać jajko, cynamon, miód i sól. Wymieszać mikserem (lub rękami, mikserem łatwiej – końcówki do ciasta drożdżowego), zbić w kulkę, zawinąć w folię i odstawić na 30 minut do lodówki.

2. Ciasto wyciągnąć z lodówki i rozwałkować – ma przypominać kształtem koło i być grubości około 0,5 cm.. Najlepiej robić to między papierem do pieczenia a folią.

szarlotka na surowo

3. Jabłka obrać, wyciąć gniazda nasienne i pokroić w piórka. Ułożyc na cieście na zakładkę zostawiająć około 2 cm miejsca od brzegu. Polać roztopionym olejem kokosowym (z miodem jeżeli używamy) i posypać cynamonem. Zawinąć brzegi na jabłka. Można zawinąć papier do pieczenia w kulkę i delikatnie dociskąć. Ciasto się łatwo rwie, więc trzeba wszystko robić uważnie i znaleźć sposób.

4. Wstawić do nagrzanego do 180 stopni pieca i piec przez 15 minut góra-dól. Po tym czasie zmniejszyć grzanie do 150 stopni i piec kolejne 15 minut. Pozostawić do ostygnięcia w uchylonym piecu.

SONY DSC

Miodu dodałam ze względu na M. To moja pierwsza ofiara zawsze (zaraz po sobie) jak próbuję coś stworzyć. Nie ma on takiej wrażliwości na słodki smak, więc czasami trzeba pomóc. Czy nie-paleo człowiek najadł się szarlotką? Najadł! Co więcej smakowało. Największy komplement: aprobata M. w przypadku wypieku. Działa, więc i mogę się pochwalić.

PS. Mały edit, bo skleroza mnie dopadła.

Wielkanocne Smaki - edycja V
 

3 thoughts on “Rustykalne cudo.

Skomentuj

