Zielone curry z tego co w bulionie.

Zakupiłam w sobotę indyka na bulion. Nie przewidziałam natomiast, że biorąc kawał indyka biorę go dosłownie tyle, że nie mieści się do gara. Odkroiłam połowę samego mięsa i zamroziłam. Reszta z kością poszła do gotowania. Staram się zawsze urozmaicić te moje resztki z bulionu i kombinuję. Tym razem wyszło coś takiego z mięsa, warzywa natomiast do śniadania podsmażone z chrzanem, oliwkami i suszonymi grzybami (również z zupy).

Zielone curry i resztki z bulionu

curry z góry


  • Mięso z bulionu (u mnie indyk, ugotowaniem ok. 0,7 kg z kością)
  • 1 średni kalafior
  • 2 łyżeczki pasty curry
  • 250 ml. Mleczka kokosowego
  • Sok z połowy cytryny
  • ½ dużej cebuli
  • 1 ząbek czosnku
  • Sól, pieprz
  • 1 łyżka oleju kokosowego

1. Kalafiora ugotować w lekko osolonej wodzie na półtwardo. Ostudzone mięso z bulionu pokroić na mniejsze kawałki lub poszarpać.

2. Na rozgrzanym oleju kokosowym zeszklić poszatkowaną cebulę i czosnek. Dodać pastę curry, zamieszać i jak tylko zacznie pachnieć dodać mięso z rosołu i lekko podsmażyć przez 3 minuty.

3. Podlać mlekiem kokosowym i dodać kalafiora. Doprawić przyprawami i sokiem z cytryny. Dusić pod przykryciem około 15 minut.

curry

Nie miałam pewności czy smak będzie mi odpowiadał. Fakt jest taki, że to było moje pierwsze zielone curry w życiu. Wyszło. Ogień i petarda w jednym.

grzyby indyk

*Produkcja rosołu, mięso jeszcze w całości. 

Skomentuj

