Babka majonezowa bezglutenowa.

Nie mam w zwyczaju bombardować przepisami jeden po drugim, ale tym się jeszcze podzielę póki ciepły. Może jeszcze nie macie pomysłu, może jeszcze szukacie swojej opcji. Albo po prostu mało Wam. Ja jestem chyba w hurra! optymistycznym szoku, wyszło!

Babka z majonezem, bezglutenowa

babka świąteczna


  • 2 jajka (osobno białka i żółtka)
  • 3 łyżki majonezu (domowej roboty od Cook It Lean – przepis)
  • 1 banan
  • 2 łyżki mąki kokosowej
  • 2 łyżki mąki konopnej
  • 3 łyżki mleka kokosowego
  • Szczypta soli
  • Olej kokosowy do nasmarowania formy

1. Białka ubić ze szczyptą soli.

2. W kielichu blendera zmielić ze sobą banana, majonez, żółtka i mleko kokosowe. Wmieszać powoli powstałą masę w białka (najlepiej rózgą). Dodać przesiane mąki i połączyć składniki delikatnie.

3. Przełożyć ciasto do foremki wysmarowanej olejem kokosowym. Piec nagrzać do temperatury 150 stopni i wstawić babkę, zwiększyć do 180 stopni i gdy się nagrzeje zmniejszyć z powrotem do 150 stopni. Piec około 25 minut do suchego patyczka.


Kiedy zaczynałam moją przygodę ze zdrowym odżywianiem, nawet nie spodziewałam się, że będę tak kombinować. Raczej mówiłam sobie, że przecież raz na jakiś czas nie zaszkodzi. Okazało się, że jednak nie jest tak do końca i dzięki temu odkryłam tą największą radość z życia. Stworzenie czegoś nowego i opuszczenie strefy komfortu. Babka to malizna, bo taka ma być – nie za duża, nie za mała lecz w sam raz – tak jak teraz wszystko w moim życiu jest w sam raz.

Moi drodzy Życzę Wam więc (nie tylko od święta, ale tak w ogóle) żebyście odkryli w swoim życiu to co sprawia Wam najwięcej radości i mieli możliwość to robić. Bądźcie szczęśliwi i kochajcie siebie w ten sposób cel jest na wyciągnięcie ręki.

babka życzenia*przy okazji pochwalę się rękodziełem od F. Kurka ma już 3 lata, a wciąż jest najpiękniejszym stroikiem jaki miałam :)

Wielkanocne Smaki - edycja V
Bezglutenowa Wielkanoc

Skomentuj

