Detoks – prostota.

Detoksem rządzi prostota. Kombinacje są dobre, ale od święta. Nastawić bulion w niedzielę znaczy tyle co mieć obiad na trzy dni. Dania mają być proste i szybkie. Składniki w moim odczuciu jak najmniej wyszukane.

Dlatego mało mnie tutaj ostatnio. Przepisów też jakby mniej. Wątróbkę zrobiłam w niedzielę do lunchboxa. Dodałam warzywa z bulionu podsmażone z przyprawą do kurczaka (tak, idealna mieszanka jak dla mnie). Cały obiad na dwa dni. Wątróbka klasyczna z cebulą. Indyk z bulionu został zamrożony i odczeka do środy. Czwartek i piątek to dni wołowiny. Gulaszu dokładniej rzecz biorąc. Najwięcej czasu na detoksie spędzam nad śniadaniem, bo ten omlet to musi jednak być taki, że petarda!

Im więcej się kombinuję tym bardziej odchodzi od podstawowego założenia: jak najmniej przetworzonego jedzenie. Czerpać z natury jak najwięcej. Detoks oczyszcza nie tylko organizm. Oczyszcza głowę, robi miejsce na nowe kulinarne wyzwania i pomysły. Dlatego tak odczuwam trochę potrzebę wytłumaczenia się dlaczego bardziej mnie nie ma niż jestem. Chociaż jakby tak nad tym dłużej pomyśleć to tłumaczę się sama przed sobą.

Muszę wspomnieć też o sobotnim szkoleniu. Było takie jak oczekiwałam, albo nawet i lepsze. Dużo informacji powtórzyłam w sposób wreszcie przyswajalny (biochemio! teraz już mi nigdzie nie uciekniesz..), dużo jeszcze będę musiała przyswoić. Ciekawostek sporo i przemyśleń też. Tak jakby znalazłam punkt zaczepienia, początek.

No to czas na trochę jedzenia:

*Klasyczna jajecznica (na boczku i pieczarkach) z sałatką z pomidora, rzodkiewki i cukinii. Mocno sezamowe, bo z dodatkiem tahini i sezamu.

*Obiad na szybko. Łosoś wędzony i wielka kopka z warzyw. Duszone buraki dają szczęście.

*Dzisiejsze śniadanie – kromka w 5 minut na warzywnie (z pomidorem, dijon i odrobiną sera koziego) i jajecznica (na boczku i pieczarkach).

IMG_20141214_100052

Skomentuj

