Wątrobowa niedziela z marchewką.

Zachciało mi się rano zmienić szablon na blogu. Potem przez kolejną godzinę przeklinałam siebie i moje pomysły. Wszystko się posypało, a ja jestem raczej z tych co wszystko intuicyjnie ogarniają. WordPress wciąż jest dla mnie zagadką i zdarza się, że nagle odkrywam, że da się prościej. Albo próbuję coś zrobić i psuję, bo zwyczajnie nie znam się na tym. Obiadem, więc się podzielę.

Wątróbka z marchewką w sałacie.

wątróbka z marchewką


  • 1/2 kg wątróbki króliczej
  • 2 średnie marchewki
  • 1 cebula
  • tłuszcz do smażenia (smalec, masło klarowane, olej kokosowy)
  • sałata lodowa
  • przyprawy: sól, pieprz, słodka mielona papryka do smaku

1. Pokrojoną w pióra cebulę podsmażyć na patelni do zeszklenia. Dodać oczyszczoną z błonek i pokrojoną na mniejsze części wątróbkę. Podsmażyć z każdej strony na średnim ogniu i doprawić.

2. Podlać około 1/4 szklanki wody, dorzucić marchewkę pokrojoną w drobną kostkę. Zamieszać i dusić pod przykryciem około 15 minut lub do momentu aż wyparuje cała dodana woda. Po tym czasie zdjąć z ognia i zostawić na patelni do lekkiego ostygnięcia.

3. Liście sałaty (około 6 większych) umyć i osuszyć. Nakładać na środek wątróbkę i zawijać według uznania. Podawać z sałatkami, warzywami i co tam jeszcze można wymyślić.

wątróbka w całościPatent numer dwa na wątróbkę: schować ją w liściach niech nikt nie widzi jej pięknej brzydoty. Całej sałaty lodowej nie zużyjecie do tego przepisu, ale ja uwielbiam ją podjadać podczas gotowania (drugie 6 listków wsunęłam podczas rwania sałaty). Nic nie stoi na przeszkodzie żeby zrobić z nią i innymi warzywami sałatkę – tyle możliwości. Widać też u mnie na zdjęciu takie czarne coś na samym środku talerza – pasta z oliwek. Kupna, ale za to pyszna i o składzie jak marzenie.


No dobra. Wyhamować. Dać sobie wytchnienia – taki był plan. Chęć ratowania świata miała być mniejsza, miałam dać sobie na wstrzymanie. Nie wyszło.. skrajności mnie wykańczają. Tracę zdrowy rozsądek. Wyluzować.

Marchewkowy zawrót głowy

One thought on “Wątrobowa niedziela z marchewką.

  1. Ciekawa propozycja :) Królik i marchew bardzo do siebie pasują ;) Proszę o dodanie banerka akcji „Marchewkowy zawrót głowy” w tym poście, by można było zatwierdzić przepis. To wymóg formalny Durszlaka. Pozdrawiam

    Polubienie

Skomentuj

