Marchewkowy gulasz.

Leniwa kolacja. Przechodząc dziś przez Kleparz kupiłam gulasz z indyka, tak mi się zamyśliło, że dawno nie kombinowałam na kolację. Ostatnio raczej na talerzu rządziła ilość warzyw i rozłożenie na czynniki pierwsze. Skoro kupiłam gulasz, to zrobiłam gulasz.

Gulasz marchewkowy z indykiem

gulasz indyk


  • 250g gulaszu z indyka (pokrojonego w średnią kostkę)
  • 1 marchewka
  • 1 pomidor
  • 1 suszony pomidor (namoczony w wodzie i odsączony)
  • ½ cebuli
  • Tłuszcz do smażenia
  • Przyprawy: pieprz, sól, bazylia

1. Na patelni rozgrzać tłuszcz i zeszklić na nim cebulę pokrojoną w kostę. Dorzucić mięso i obsmażyć z każdej strony przez kilka minut, następnie dusić pod przykryciem przez 10 minut. Przyprawić solą i pieprzem.

2. W tym czasie obrać marchewkę i zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. Pokroić pomidora (zarówno świeżego jak i suszonego) według uznania. Dorzucić warzywa do mięsa i wymieszać. Gotować pod przykryciem przez kolejne 10 minut, doprawić bazylią i dusić jeszcze 5 minut.

gulasz 2Przepis na jedną porcję. Najlepiej smakuje podane w misce i posypane pestkami dyni. Wkroiłam sobie do tego jeszcze rzodkiewki co mi zostały gdzieś w odmętach lodówki. Smaczne, sycące i nie wymagające ode mnie więcej uwagi niż mogę dać.

Marchewkowy zawrót głowy

Skomentuj

