Pierś kaczki i seler naciowy

Jak ja lubię mieć wolne. Mogę siedzieć w kuchni i gotować cały dzień – najwyższa forma relaksu. Dziś wprawdzie nie mam całego dnia, ale i tak miałam czas. Zjeść w tygodniu ciepły, nie odgrzewany, obiad – to miła odmiana.

Pierś kaczki w sałatce z selerem naciowymsałatka z kaczka i batetem


  • 1 pierś kaczki
  • 1/2 mix sałat
  • 1 mały batat (mój miał dosłownie 130 g)
  • 1 pomidor
  • seler naciowy
  • Przyprawy: sól, pieprz, garam masala
  • Olej kokosowy

1. Pierś kaczki natrzeć garam masala i odłożyć do lodówki.

2. Piekarnik rozgrzać do 200 stopni. Batata pokroić w talarki o grubości około 1 centymetra, rozłożyć równomiernie na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Posolić, polać olejem kokosowym i wstawić do piekarnika na około 20 minut. W połowie tego czasu przełożyć na drugą stronę każdy talarek.

3. Rozgrzać patelnię i położyć na niej pierś kaczki skórą do dołu. Wytopić tłuszcz, a gdy skóra się przyrumieni odwrócić na drugą stronę. Podsmażyć przez około 3-4 minuty i odłożyć na bok na 5 minut. Po tym czasie pokroić na plasterki, które obsmażyć delikatnie na patelni – po minucie na każdą stronę.

4. Pokroić w kostkę selera naciowego (dowolną ilość) i podsmażyć na wytopionym z kaczki tłuszczu na tej samej patelni co kaczkę (ja to zrobiłam w czasie gdy pierś odpoczywała). Na głęboki talerz wyłożyć sałaty i wymieszać z pokrojonym w kostkę pomidorem i selerem naciowym. Położyć na wierzchu plastry piersi kaczki i upieczone bataty. sałatka z kaczką 2


Seler dostałam od teściowej wczoraj. Nie było go w planach i powstał z niego najlepszy sok jaki piłam do tej pory. Marchew, pomarańcza i seler naciowy utworzyły idealną mieszanką, którą powtórzę pewnie nie raz.

*Śniadanie – wspomniany sok i omlet z marchewki (resztki z sokowirówki) z dżemem 100% (połowa z truskawkowym, połowa ze śliwkowym). No i awokado.. Stało obok detoksu i się z niego naśmiewało – trening!

Skomentuj

