Nie kończąca się opowieść.

Od kiedy tylko poznałam przepis na omlet marchewkowy przerobiłam go już chyba w każdej znanej konfiguracji. Tak przynajmniej myślałam. Teraz już wiem, że dużo jeszcze przede mną, bo oto zaczęła się wiosna i sezon na owoce. Choć truskawki czasy swojej świetności mają jeszcze przed sobą to już się pojawiają w sklepach i musiałam z tego skorzystać.

Omlet marchewkowy z truskawkami

omlet marchewkowy z truskawkami


  • 1 marchew
  • garść truskawek
  • 1 łyżka mąki kokosowej
  • 2 jajka
  • 1/2 łyżeczki ziaren sezamu
  • olej kokosowy do smażenia

1. Marchew obrać i zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. Przełożyć do miski, dodać jajka i zamieszać blenderem aż konsystencja będzie w miarę jednolita.

2. Dodać mąkę kokosową i sezam. Proponuje dodawać po połowie łyżki, ponieważ mąki różnych producentów chłoną inaczej. Ciasto ma być gęste, ale nie zwarte.

3. Rozgrzać patelnię z olejem kokosowym. Równomiernie rozsmarować go ręcznikiem papierowym na całej powierzchni. Wyłożyć ciasto omletowe na patelnię, ustawić małe grzanie i przykryć pokrywką.

4. Truskawki umyć, oderwać szypułki oraz pokroić na talarki. Wbić w ciasto na patelni dowolną ilość i smażyć całość pod przykryciem około 10 minut. Po tym czasie przełożyć omlet na drugą stronę sposobem ‚talerzykowym’. Podawać z truskawkami, które zostały lub dżemem.


Dopiłam smoothie. Nie jest to reklama, nikt mnie nie namawiał na wrzucanie zdjęcia z tym napojem. Po prostu kupiłam z ciekawości, bo skład był ładny i tak już postanowiłam wykorzystać skoro było. Smak – jest, konsystencja – również przyjemna. Wygląda na to, że można się ratować w razie gdyby..

Marchewkowy zawrót głowy

One thought on “Nie kończąca się opowieść.

Skomentuj

