Tydzień na talerzu III

Na końcu historia jednego zdjęcia, która było dziełem przypadku i decyzji w trzy sekundy.

Temperatury za oknem sprawiają, że ani nie chce mi się specjalnie jeść ani gotować. Chętniej spędzam czas poza domem, a jak już w nim siedzę to tonę na zmianę w Hannibalu i książkach Jordan’a. Taki okres. Zebrałam jednak z Instagrama najmilsze mi zdjęcia, które mają swoją historię. Na początek jednak szybki przepis!

Kapusta duszona z boczkiem

IMG_20150717_191900


  • 1/4 główki młodej kapusty
  • 3 plastry o grubości ok. 0,5 cm boczku wędzonego
  • przyprawy: sól, pieprz, garam masala
  • 1/2 kubka wrzącej wody (lub bulionu)

Kapustę poszatkować według upodobań wcześniej wycinając kłąb. Boczek pokroić w kostkę i podsmażyć w garnku o grubym dnie. Dorzucić kapustę, zamieszać i zalać wodą. Doprawić solą i pieprzem, dusić pod przykryciem 5 minut. Dodać garam masala (około 1/2 łyżeczki, aczkolwiek sypałam na oko), wymieszać i odparować nadmiar płynu, który na pewno się zbierze. Gotowe.


No to teraz zarzucam zdjęciami z opisami.

1. Owoce

truskawkowo

*Sobotnia kawa (11.07) przed treningiem w zacnej asyście: truskawki, maliny, pasta kokosowa i gorzka czekolada. 
IMG_20150712_092425

*A kiedy nie mam ochoty być aktywna w realnym świecie przenoszę się do wirtualnego z Geraltem. Melon, maliny i czekolada mi towarzyszyły.

IMG_20150718_100525*A to już dzisiejsza radość: brzoskwinie, śliwki węgierki oraz maliny. Do tego raw cocoa pod postacią jagód goi oblanych surową czekoladą – dziękuję!

Zdjęcia są weekendowe, ale w tygodniu też jem owoce – sezon jest przecież, a moje żywienie to przede wszystkich to co dostępne na targu i warzywniakach. Jednak nie jem tak różnorodnie ponieważ jest taki owoc nad owoce: arbuz! Najlepszy owoc wśród wody.

2. Posiłki

omlet marchewkowy inaczej

*Śniadanie 11.07 – omlet marchewkowy w wersji detoksowej bez ani grama imitacji słodyczy. W środku omleta starta marchewka z chia i siemieniem lnianym, ale na wierzchu: boczek i cukinia. Pycha!
śniadanie 13.07 *Śniadanie 13.07 – nieśmiertelne placki z bakłażana w jajku, pomysł Kasi (Cook It Lean), który wciąż jest moim faworytem po detoksie. 

wątrobka *Obiad 13.07 – klasyczna wątróbka z cebulą. Do tego żółta fasolka szparagowa w siemieniu lnianym, pomidor i oliwki. To tym obiadem doszłam do wniosku, że jem kolorystycznie. I to był tydzień żółtego!

bakłażanowe love*Kolacja 13.07 – Druga połowa porannego bakłażana, tym razem bez jajka. Do tego surówka z marchewki, oliwek i musztardy. Boczek i omlet z jednego jajka wymieszanego z wodą i chia. 

kolacja 14.7

* Kolacja 14.07 – brokuł na parze z sosem musztardowym (dijon, sok z cytryny i olej z awokado – działa!), marchewka z wiórkami, bekon i pomidor. 

kapusta w pomidorach

*Kolacja 15.07 – Wprawne oko wypatrzy różnicę między młodą kapustą duszoną w pomidorach a marchewką z sosem musztardowym, a mniej wprawne wyraźnie zobaczy wędzoną makrelę.

obiad 17.07

*Obiad 17.07 – M. zapomniał wyciągnąć mi mięsa z zamrażarki i musiałam improwizować. Grillowana pierś z kurczaka, pomidor oraz Marwitki (klik)

obiad 18.07

*Obiad 18.07 – na szybko: łosoś wędzony, pomidor, rzodkiewki, oliwki oraz bakłażan podsmażony na oleju kokosowym. Szybki sobotni obiad.

3. Inne

tacos*M. jadł obiad w niedzielę na Foodstock‚u – tacos od Calavera. Ja musiałam obejść się smakiem, ale wygląda na plus!

A poniżej fenomen internetu, który poznałam na własnej skórze: koza na Długiej o 7:48. Moje zdjęcie! udostępnione przez Instagram na moim profilu zaczęło żyć własnym życiem. Udostępniane na innych profilach (jest lekki niesmak, ponieważ nikt nie skontaktował się nawet ze mną z pytaniem czy anonimowo czy jednak trochę fejmu chcę liznąć). Siedziałam na treningu a like’i leciały i koza była coraz bardziej popularna. Niby to tylko zdjęcie, ale jednak.. no fenomen jest.

*jedna wiadomość i zdjęcie podpisane, wciąż żyje własnym życiem.

koza bez baby

Skomentuj

