Jem ze słoika!

Nie wiem czemu wcześniej się przed tym wzbraniałam. Słoik nie kojarzył mi się z naczyniem, raczej z przechowywaniem. Widuję przepisy, które polegają na czyszczeniu słoika w sposób ekologiczny: przygotować deser/śniadanie (jaglankę, mus, budyń, sernik) w słoiku po dżemie/maśle orzechowym i delektować się. Wprawdzie mój słoik to nie ta opcja. Po przyjściu z Kleparza jedyną słuszną decyzją wydawało się przesypanie malin do szkła, oczywiście po umyciu ich. A potem to już samo poszło.

Mus malinowo-brzoskwiniowy z chia

mus z malin i brzoskwini


  • 1/2 słoika malin 
  • 1 średnia brzoskwinia
  • 1 łyżka chia
  • opcjonalnie: miód

Blenderem zmielić maliny na gładki mus, dodać brzoskwinie (ja nie obierałam, tylko umyłam). Wmieszać dokładnie chia i schłodzić w lodówce minimum 4 godziny. Jeżeli używacie miodu dodać go w trakcie blendowania.

mus


Pochłonęłam z wielką radością w niedzielny poranek. Towarzyszyła mi dobra kawa oraz białowłosy. Dla swojej tylko uciechy wkroiłam sobie jeszcze do środka trzy śliwki, ale dodatki tutaj nie grają roli. Baza jest jedna.

One thought on “Jem ze słoika!

Skomentuj

