Udzik duszony.

Urlop. Wytęskniony upragniony urlop się rozpoczął. Przed wyjazdem w znane nieznane czeka mnie jeszcze szalony weekend wypełniony po brzegi. Walizki jeszcze nie spakowane, ale plan podróży już jest. Zanim jednak udam się w podróż  do pięknej Chorwacji siedzę z F. w domu. Postanowiłam wykorzystać ten czas na wypróbowanie drugiej funkcji wolnowaru (cały wpis na jego temat – tutaj). Zapuściłam dziś kurczaka w wersji duszenie oznaczonej magiczną cyferką: dwa. Do tego została mi „galaretka” z poprzedniego gotowania kurczaka – prawie jak bulion, równie smaczne. Czekała zamrożona na pomysł wykorzystania.

Udziki z batatem i pomidorami cherry

udzik duszony


  • 2 udziki z kurczaka
  • 1/2 średniego batata
  • 6 pomidorów cherry
  • szklanka bulionu 
  • Przyprawy: sól, pieprz, gotowa mieszanka do kurczaka (Dar Natury)

1. Udziki natrzeć przyprawami, obsmażyć na mocno rozgrzanej patelni bez tłuszczu i wrzucić do nagrzanego wolnowaru (poziom 2)

2. Na tą samą patelnię wrzucić batata, podlać bulionem i zagrzać. Przelać do garnka z kurczakiem i dorzucić całe pomidory.

3. Przykryć pokrywką i zostawić w spokoju na około 2 godziny.


Dorzuciłam sobie kabanosa, ponieważ to dwie porcje dla mnie są. Jeżeli nie macie takiego cudu techniki jakim jest wolnowar to nic. Można wszystko to zrobić po prostu na patelni/w garnku – tylko czas będzie krótszy i obędzie się bez przekładania. Po pół godziny duszenia pod przykryciem na małym ogniu kurczak powinien być gotowy.

udzik duszony 2

Skomentuj

