Poza strefą – domowe chipsy.

Te wakacje obfitowały w odkrycia. Wiem już, że zjedzenie ziemniaka raz na jakiś czas nie będzie miało wpływu na moje samopoczucie – oczywiście byłoby zbyt prosto gdyby to był po prostu ziemniak. Warunki muszą być spełnione. Absolutnie nie zjem frytek, głębokie smażenie to nieprzespana noc. To sprawiło, że łaskawszym okiem patrzę na te bulwy. F. męczył o chipsy od środy. Męczył, męczył i wymęczył.

Chipsy pieczone

chipsy


  • 2 ziemniaki
  • olej kokosowy
  • przyprawy: sól
  • słoik cierpliwości

Ziemniaki należy obrać i pokroić w jak najcieńsze plasterki. Zrobiłam to obieraczką, ale jeżeli macie szatkownicę to bardzo Wam zazdroszczę – tutaj przydaje się słoik cierpliwości. Piekarnik nagrzać do 220 stopniu na termoobiegu.

W misce wymieszać ziemniaczane plasterki z olejem kokosowym, muszą pokryć się równomiernie. Rozłożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenie każdy osobno i posolić.

Wstawić do piekarnika i obserwować z nosem przyklejonym do szyby przez 5 minut. Wyciągnąć, przełożyć do miski i wsadzić następną partię.

chipsy1chipsy2


Pierwsze podejście przyznam się szczerze spaliłam, odkleiłam nos od szyby. Jeść, nie jadłam – no dobra, jednego na spróbowanie. Nie dla siebie to robiłam i w sumie nigdy chipsów specjalnie nie lubiłam. F. smakowały – to największy komplement! Może to nie super zdrowa opcja, ale zdrowsza niż sklepowa. Dla uśmiechu syna – wszystko.

Nie wykluczone, że co jakiś czas pojawi się tutaj wpis spoza moje strefy jedzeniowej. Nie odmawiam F. przyjemności więc o ile umiem i mogę staram się mu ją sprawiać po mojemu.

ps. tytuł się zmienił, a wszystko za sprawą dobrej rady, dziękuję.

Skomentuj

