Ryż z kalafiora.

Gdańsk – miasto pełne sprzeczności. Taki mi się nasuwa wniosek po krótkiej weekendowej wizycie w tym pięknym, jakby nie było, mieście. Jestem zachwycona architekturą starego miasta. Jedyne o czym zapomniałam można powiedzieć to sprawdzić, na którą godzinę mam bilet powrotny. Zemściło się to na mnie pustą lodówką w poniedziałek. Choroba mnie dopadła już piątek, więc cały wyjazd miałam pod znakiem zapuchniętych oczu i ratowania się lekami z apteki na przeziębienie – rozłożyło mnie w poniedziałek i lekarz musiał być. Do tego ta pusta lodówka.. Z zapuchniętymi oczami, bólem głowy i mięśni zawitałam więc do warzywniaka. Wzięłam spontanicznie to co było i dopiero w domu zorientowałam się, że kalafior to w sumie nadaje się do zjedzenia na już. Tym oto chaotycznym wstępem, przedstawiam.

Ryż z kalafiora

ryż z kalafiora


  • 1/2 główki kalafiora
  • 1 łyżeczka rodzynek
  • 1/2 cebuli
  • 1 ząbek czosnku
  • Olej kokosowy
  • Przyprawy: sól, pieprz, kurkuma

Kalafiora drobno poszatkować lub zmielić mikserem na małe kawałki wielkości ryżu.Cebulę pokroić w kostkę, czosnek posiekać lub przecisnąć przez praskę. Rodzynki zalać wrzątkiem (około 1/2 szklanki).

Na patelni rozgrzać olej kokosowy i zeszklić cebulę z czosnkiem. Dorzucić kalafiora, doprawić solą i pieprzem. Rozmieszać. Podsmażyć przez około 2 minuty i dodać rodzynki (z wodą w której się moczyły). Poddusić całość przez około 15 minut. Doprawić kurkumą, zamieszać i odparować nadmiar wody.


A skąd mi się tam wzięły rodzynki? Ano swego czasu, a dokładniej gdy jeszcze nie jadłam tak „ładnie”, ekspresowym dodatkiem do mięsa był dla mnie kuskus z rodzynkami. Zostały mi rodzynki z podróży Pendolino (oferta Warsu jest dość skąpa i cenowo poraża) więc się do czegoś przydały. A na koniec gdańskie migawki.

Gdansk1 Gdansk2 Gdansk3 gdansk4

Skomentuj

