Babeczki z dynią.

Na wesele pojechałam, wybawiłam się. Niektórzy to mogą powiedzieć, że aż za dobrze, ale póki wszystko pamiętam to śmiem twierdzić, że po prostu taka jestem tylko potrzebuje czasami wspomagania. Na imprezę trzeba było dojechać w piękne Bieszczady i na drogę jednak mieć awaryjną przekąskę. Natchnienie znalazłam (jak zawsze!) u Kasi (click). Dynię w lodówce jeszcze miałam, mąką dysponuje tylko jedną – lifting zrobiłam. Miało być prosto, smacznie i na długo – śmiem twierdzić, że wyszło.

Babeczki z dynią.

babeczki


  • 1/2 upieczonej dyni piżmowej (ok. 200 g)
  • 1/2 szklanki mąki kokosowej
  • 4 jajka
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżka wiórków kokosowych
  • ok. 2 łyżek oleju kokosowego

1. Upieczoną dynię (tak jak wszystko: 200 stopni, 20 minut i obserwować) obrać ze skórki, zmiksować na gładki mus. Dodać jajka i olej kokosowy. Miksować do połączenia w gładki ‚krem’.

2. Do masy delikatnie wsypać pół przesianej mąki kokosowej oraz cynamon, Konsystencja powinna być zwarta, ale nie na tyle żeby zachowywać kształt. W razie potrzeby dosypać resztę mąki kokosowej (różnią się one chłonnością).

3. Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Babeczki piec przez 20 minut w silikonowych foremkach lub nasmarowanej olejem kokosowym foremce do muffinków. Gdy wierzch babeczek będzie brązowy wyłączyć piekarnik, uchylić drzwiczki i zostawić je w piecu do ostygnięcia.

babeczki2


Według M. babeczki nie są słodkie, dla mnie były wystarczająco. Jeżeli jednak chcecie naprawdę słodkiego deseru do masy można dodać łyżeczkę ksylitolu, dynia piżmowa jednak według mnie nie potrzebuje dodatkowego ‚cukrzenia’. Dzięki temu miałam zarówno dodatek do śniadania jak i przekąskę na drogę.

Sposób na dynię 2015

3 thoughts on “Babeczki z dynią.

Skomentuj

