Czas okazał się zbędny – żeberka w musztardzie z miodem.

Klasyk. Chodziły za mną żeberka od jakiegoś czasu, ale właśnie brak mi było go aby je zrobić. A potem nagle olśnienie – mam wolnowar! Nie potrzebuję czasu, potrzebuję żeberek.

Żeberka w musztardzie z miodem.

zeberka


  • 0,5 kg żeberek
  • 1 cebula
  • 1 łyżeczka musztardy dijon
  • 1/2 łyżeczki miodu (np. rzepakowego)
  • 3 łyżki roztopionego oleju kokosowego
  • 1 łyżeczka majeranku
  • 1 łyżeczka oregano
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • sól, pieprz

1. Żeberka pokroić na mniejsza kawałki z jedną kostką po środku. Przygotować marynatę: wymieszać musztardę, 2 łyżki oleju oraz przyprawy. Dokładnie obtoczyć żeberka i wstawić do lodówki na minimum 2 godziny.

2. Rozgrzać wolnowar posmarowany w środku olejem kokosowym. Na patelni obsmażyć z obu stron delikatnie żeberka i przełożyć do garnka wolnowaru. Nie myć patelni! Zeszklić na niej cebulę pokrojoną w piórka i również wrzucić do maszyny. Zalać wszystko pozostałą marynatą (jeżeli została).

3. Ustawić wolnowar na poziom „1” i przestać przejmować się na 10 godzin. Można obrócić żeberka w trakcie gotowania.

zeberka 2


Ostatnie zawirowania okołotreningowe sprawiły, że jeszcze dochodzę do mojego sposobu. Musiałam przeorganizować swoją kuchnię i na początku szło mi nieudolnie. Wylądowałam bez obiadu przez kilka dni, bo wracałam za późno i zbyt zmęczona żeby jeszcze coś gotować. Teraz wydaje mi się, że mam plan – dobry plan.

One thought on “Czas okazał się zbędny – żeberka w musztardzie z miodem.

Skomentuj

