Taki pasztet – wątróbka z burakiem.

Podobno dziś jest światowy dzień buraka, to by wiele tłumaczyło.

Wątróbka z burakiem.wątróbka z burakiem

  • 0,5 kg wątróbki z indyka
  • 1 duży gotowany burak
  • 2 jajka
  • 2 łyżki oleju kokosowego
  • Przyprawy: sól, pieprz, oregano, majeranek, tymianek 

1. Wątróbkę oczyścić i umyć dokładnie. Pokroić na mniejsze kawałki. Rozgrzać na patelni 1 łyżkę oleju kokosowego i wrzucić mięso, doprawić wg. uznania. Podsmażać mieszając przez około 4 minuty i dorzucić buraka pokrojonego w kostkę. Poddusić całość pod przykryciem przez 5 minut na średnim ogniu. Odstawić do wystygnięcia.

2. Piekarnik rozgrzać do 200 stopni. Zmielić blenderem wątróbkę na gładką pastę, wbić jajko i dodać łyżkę oleju kokosowego. Wymieszać dokładnie składniki. Foremkę posmarować olejem kokosowym i przełożyć masę z wątróbki. Piec około 20 minut. Po upieczeniu można wyjadać łyżką bezpośrednio z foremki lub odstawić do lodówki – będzie bardziej zbite.

*No cóż – ja nie miałam cierpliwości aż będzie bardziej zbite :)

W przepisie jest gotowany burak, ale równie dobrze może być pieczony. Ja wykorzystałam takiego jakiego miałam.

 

Skomentuj

