Kaczka z wolnowaru.

Trochę mnie nie było. Za mną najbardziej intensywny okres tego roku, ale wszystko wskazuje na to że teraz będzie już spokojniej. Jednak potrzebuję odpocząć, nie mam chęci do stania nad garami dłużej niż to potrzebne – wolę spać. Przemęczenie dało o sobie znać. Znów ratuje mnie wolnowar i trochę szczęścia – wiedziona przeczuciem kupiłam jednego z mniejszych ptaków – wszedł na styk.

Kaczka z wolnowaru

kaczka

  • 1 kaczka cała (moja miała schowaną w środku szyję – taka niespodzianka)
  • Olej kokosowy do natarcia
  • Przyprawy: sól, pieprz, bazylia

Kaczkę natrzeć olejem kokosowym, posypać przyprawami i odstawić do lodówki na około godzinę.

Rozgrzać wolnowar na poziomie 2, wsadzić kaczkę do gara i zostawić na poziomie 1 na około 12-14 godzin. Obróciłam na drugą stronę kaczkę raz – po około 3 godzinach w garze.

kaczka2kaczka1


Po tym czasie kaczka się dosłownie rozpada, więc wyszło coś na kształt pulled duck! Dla mnie petarda.. no i w lodówce chłodzi się pół litra tłuszczu spod wolnowarzenia. Obiadów a obiadów, a ja wyspana jestem.

 

One thought on “Kaczka z wolnowaru.

  1. Pingback: Kurcze wolnowarzone. – Emkreacja.

Skomentuj

