Karobowe ciasto buraczane

Ostatni dzień Detoksu – czas na małą przyjemność. Osobiście uważam, że nie powinno się łączyć emocji z jedzeniem, ale ten Detoks był udany. Mądrzejsza o doświadczenia poprzedniego wiedziałam, że wszystko po kolei – nie można rzucać się na głęboką wodę. Pierwszy tydzień to była ciągła analiza, żeby nie przesadzić w żadną stronę. Drugi tydzień spokojne jedzenie tego co natura dała. Trzeciego natomiast powoli wprowadzałam produkty, które są w ograniczeniu (a których nie jadłam wcześniej) obserwując reakcję organizmu. W ten sposób już wiem: kasze dla mnie, dynia mnie kocha i jak tylko zapanuję nad wieczornym podjadaniem mąki kokosowej to wszystko jest w moim zasięgu. Także nagradzam się, ale planowanie. Bo właśnie taki był mój plan od samego początku – na koniec zrobić detoksowy deser.

Karobowe ciasto buraczane

ciasto buraczane

  • 1 gotowany burak 
  • 2 jajka
  • 1 banan
  • 2 łyżeczki oleju kokosowego
  • suche: mąka kokosowa (1/3 szklanki), karob (1 kopiasta łyżeczka), mąka konopna (2 łyżeczki)
  • *kasztany (pieczone lub gotowane)

Jajka zmiksować z bananem i olejem kokosowym na gładki mus. Buraka zetrzeć na tarce o małych oczkach.

Do masy jajecznej dodać startego buraka i wymieszać na niskich obrotach. Wsypać przesiane suche składniki i delikatnie zmieszać masę.

Rozgrzać piekarnik do 200 stopni. Ciasto przełożyć do wysmarowanej olejem blaszki (jak to bywa przy paleo ciastach – raczej mniejszej). Wbić w masę kasztany przekrojone na pół.

Wstawić do piekarnika, zmniejszyć grzanie do 180 stopni i piec przez 20 minut na termoobiegu. Po tym czasie zmienić grzanie na górne i piec jeszcze 10 minut. Uchylić drzwiczki pieca i zostawić ciasto do ostygnięcia. Następnie wstawić na noc do lodówki – będzie bardziej zbite.


Obiecałam o tym wspomnieć, a więc: „przy dodawaniu mąki pomylić sobie najwolniejszy poziom (1) z mocnym pulse.” – tak właśnie zrobiłam.

2 thoughts on “Karobowe ciasto buraczane

Skomentuj

