Brownie (bezglutenowe)

Miałam piec brownie Kasi (klik!), ale zabrakło mi mąki kokosowej. Już powoli rezygnowałam z wypieków w ogóle, kiedy przypomniałam sobie o oszczędzanej mące kasztanowej. Więc powstało brownie, takie po prostu klasyczne (z połowy porcji), bo o owocach na zakupach nawet nie pomyślałam. Walentynkowe? Nie! Weekendowe :)

Brownie (bezglutenowe)

Brownie klasyczne

  • 2 jajka
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady powyżej 80% (125 g)
  • 1/2 kostki masła (100g)
  •  1 łyżka mąki kasztanowej
  • 1 łyżeczka miodu

W kąpieli wodnej (metalową miskę umieścić w rondelku z wrzącą wodą – nie gotować!) rozpuścić miód, czekoladę i masło pokrojone w kostkę. Zostawić same sobie – po ok. 10 minutach dokładnie wymieszać i poczekać aż lekko ostygnie.

Żółtka ubić na gładką masę, dosypać przesianą mąkę kasztanową i powoli wlewać ostygniętą czekoladową masę. Ubić białka i bardzo delikatnie wmieszać, aby ciasto nabrało ‚powietrza’.

Piekarnik rozgrzać do 180 stopni na termoobiegu. Foremkę nasmarować masłem, przełożyć delikatnie masę czekoladową i piec około 15-20 minut. Ciasto powinno być wilgotne w środku.

Czemu połowa porcji? Bo na szczęście tyle wystarczy zarówno mnie jak i moim chłopakom. Poza tym całe ciasto + wylizywanie miski (tak, dalej to robię :) ) to tak jakby za dużo do spalenia później. Jeżeli jednak marzy Wam się ‚całe ciasto’ nie pozostaje mi nic innego jak odesłać do Cook It Lean, zaopatrzyć się w owoce i piec!

Skomentuj

