Projekt śniadanie XVI – siemianka migdałowa

Rozpieszczam się z rana w trochę inny sposób. Ostatnimi czasy zauważyłam, że po zjedzeniu siemianki na mleku kokosowym jest mi ciężko, uczucie mija po jakimś czasie ale jednak sprawiło to, że ‚glut z lnu złocistego’ poszedł w odstawkę. W weekend zaopatrzyłam się jednak w mleko migdałowe i postanowiłam sprawdzić jak to będzie.. Jest dobrze! Musiałam wprawdzie dorzucić od siebie odrobinę masła, bo wydawało mi się za mało tłusto, ale czuję się dobrze.

Siemianka migdałowa

siemianka_migdal

  • 1 szklanka mleka migdałowego
  • 1 marchewka
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka tahini
  • 1 łyżka siemienia lnianego
  • 1 łyżka wiórków kokosowych
  • kilka orzechów włoskich
  • *na wierzch: miód, masło i banan

Marchewkę zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Wrzucić do mleka, dodać tahini i zagotować razem.

W młynku do kawy zmielić siemię, wiórki i orzechy (jeżeli nie mamy siemię może być już mielone, a reszta składników w całości – wiórki można zastąpić mąką kokosową). Podgotować 5 minut na małym ogniu aż zgęstnieje. Zdjąć z grzania i dodać rozmieszane jajko. Wmieszać dokładnie i odłożyć do ostygnięcia.

*Na wierzch dać pół łyżki miodu (mleko migdałowe jest gorzkawe), masło oraz pokrojonego banana.


Składniki znajdziecie w Sklep Agnex.
Superfood w Twojej kuchni

2 thoughts on “Projekt śniadanie XVI – siemianka migdałowa

Skomentuj

