Obiecany tarty chrzan.

Nie przepadałam za chrzanem jako dziecko, nie rozumiałam jak coś co gryzie w oczy samym zapachem może komukolwiek smakować. Dorosłam, dojrzałam i zrozumiałam. Polubiłam tą wyjątkową ostrość chrzanu, bo sami musicie przyznać, że nie ma nic innego z czym można go porównać. Ostre papryczki palą, to nie to uczucie. Chrzan przyjemnie szczypie i gryzie w język, ale tylko przy jedzeniu. Polecam na czas robienia zaopatrzyć się w okulary, ja ich nie miałam – żałuję.

Chrzan tarty z pieprzem ziołowym

chrzan

  • 1 korzeń chrzanu
  • 1/3 szklanki wody (ciepłej, nie wrzątku)
  • 1 łyżeczka miodu
  • sok z połowy cytryny
  • przyprawy: sól, pieprz ziołowy (Dary Natury)

Chrzan obrać i zetrzeć na tarce o drobnych oczkach (tutaj przydają się bardzo okulary, ja myślałam że jak użyję robota kuchennego to przeżyje – nie miałam racji). W szklance z wodą rozpuścić miód i dodać sok z połowy cytryny.

W naczyniu blendera zmiksować wszystkie składniki z sobą i doprawić. Odstawić na noc do lodówki w szczelnie zamkniętym słoiku do odstania.

*Jeżeli lubicie można zamienić wodę na mleko kokosowe, wtedy chrzan będzie delikatniejszy.

chrzen_1

Skomentuj

