Duszone warzywa na oleju kokosowym

Miesiąc temu zaczęłam eksperymentować z kolacją. Chciałam, żeby to co jem było jednocześnie lekkie, ale sycące. No i wiadomo zależało mi na polepszeniu jakości snu. Przed zmianą czasu bywało z tym różnie, zdarzały się poranki kiedy wstawałam bardziej zmęczona niż wtedy kiedy zasypiałam. Zaczęłam atakować moją kolację węglowodanami (z warzyw, owoców i okazjonalnie kaszy – komosy). Podziałało. Traktuję tę warzywa jako bazą mojego ostatniego (w ciągu dnia :) ) posiłku, sprawdzają się idealnie i zawsze smakują.

Duszone warzywa

duszone_warzywa

  • 1 marchewka
  • 1 pietruszka
  • 1 jabłko (opcjonalnie: gruszka)
  • 1/2 łyżeczki oleju kokosowego
  • Przyprawy: według uznania

1. Marchewkę, pietruszkę i jabłko obierać oraz pokroić w kostkę lub talarki. Na mocno rozgrzanej patelni rozpuścić olej kokosowy, dodać warzywa korzeniowe i przyprawić. Podsmażyć przez 5 minut mieszając od czasu do czasu i dodać jabłko. Podlać 2 łyżkami wody i dusić pod przykryciem 10 minut. Jeżeli jest za dużo ‚sosu’ – odparować.

Skoro tak jak napisała to tylko baza, to poniżej wrzucam ku inspiracji w jaką całość może się złożyć.

* Z omletami :)

* Z burakiem i boczkiem!

* Z gotowaną szynką i serem owczym.

Skomentuj

