Jajeczne babki.

Czasami zdarza się, że trzeba wstać jeszcze wcześniej. Kto mnie zna ten wie, że w moim przypadku oznacza to dosłownie środek nocy. Ja rozpoczynam dzień ok. 5:30 – każdy dzień. Nie chcąc tłuc się naczyniami przed 5:00 postanowiłam wykorzystać znany każdemu porannemu leniuchowi patent i zrobić śniadanie wieczorem już. Przepis miał się nie pojawić na blogu ponieważ pierwsze (wieczorne) zdjęcia okazały się porażką, taką totalną. Rano jednak dałam drugą szansę sobie i aparatowi – wyszło na tyle, że mogę to pokazać.

Jajeczne babki

babeczki jajeczne

  • 2 jajka 
  • 1 marchewka
  • 1/2 papryki (żółtej, czerwonej lub zielonej)
  • 6 czarnych oliwek
  • łyżeczka oleju kokosowego (rozpuszczonego)
  • łyżka wiórków kokosowych
  • Przyprawy: sól, pieprz ziołowy + ulubione :)

1. Rozgrzać piekarnik do 200 stopni. Foremki na babeczki (muffinki) natrzeć olejem kokosowy lub jeżeli mamy silikonowe to po prostu przygotować sobie z boku.

2. Obraną marchewkę, oliwki oraz paprykę pokroić w drobną kostkę i przełożyć do miski. Wbić jajka, dodać resztę składników i dokładnie wymieszać. Napełnić wcześniej przygotowane foremki do około 3/4 wysokości (babeczki urosną trochę). Wstawić do piekarnika, zmniejszyć grzanie do 180 stopni i zapiekać z funkcją górnego grilla przez 15 minut.


Rano do babeczek dorzuciłam tylko drugą połowę papryki wysmarowaną hummusem w środku i śniadanie gotowe (poniżej zdjęcie z wpychającą się wszędzie ‚gwiazdą’). Można było wyruszyć w drogę na FitWeekend w Kielcach. Kibicować!

ps. mam snapa, wprawdzie nie ogarniam go jeszcze – ale oddałam się w ręce kolejnej technologicznej nowinki: em.kreacja.

Skomentuj

