Kokosowe ciasto z platana

Muszę się Wam do czegoś przyznać: nie jestem ideałem. Ba! Ostatnimi czasy poświęcam czas otwieraniu furtek w głowie, które wydawało mi się że pozamykałam dla własnego zdrowia. Mroczna się zrobiłam, pełna niespokojnych myśli i szukająca co chwilę odskoczni. Rozszerzanie diety boli, bo nie spodziewałam się że tak bardzo ‚siądzie’ mi to w głowie. Najgorzej jednak przyznać się przed samą sobą. Moi mili, większość przepisów na blogu jest paleo ale ja już nie jestem i chyba ciężko mi powiedzieć co jestem (nie rzuciłam się na cukier i gluten, wciąż są na ‚czerwonej liście’). Nie wiem czy Emkreacja pójdzie z prądem tej zmiany, na razie sama próbuję sobie z nią poradzić.

Oh! Wyplułam emocję przejdźmy do konkretów. Między jedną czarną myślą a drugą, sczerniał mi drugi platan.

Najbezpieczniej było przerobić go na ciasto, a im prościej tym lepiej. Wsadziłam wszystko do wysokiego naczynia, wzięłam blender do ręki i odkryłam że nie udało się go jednak przywrócić do życia, padł całkiem. Na szczęście mam też kielichowy.

Kokosowe ciasto z platana

  • 1 mocno dojrzały platan (najlepiej gdyby już pachniał ‚fermentacją’)
  • 2 jajka
  • 2 łyżki mąki kokosowej
  • 1/3 szklanki wody
  • 1/2 łyżki miodu
  • 1 łyżka oleju kokosowego + do posmarowania formy

Piekarnik rozgrzać do 200 stopni na termoobiegu. Platana obierać ze skórki i pokroić na mniejsza kawałki. Wrzucić do misy blendera i dodać pozostałe składniki poza wodą. Zmielić wszystko na jednolitą masę i powoli dolewać wody. Ciasto powinno być rzadkie, ale nie wodniste – konsystencja ‚kaszki mannej’.

Małą foremkę posmarować olejem kokosowym, przelać do niej ciasto i wstawić do piekarnika na 25 minut. Po wstawieniu blaszki należy zmniejszyć grzanie do 180 stopniu. Na 10 minut przed końcem zmieniłam grzanie piekarnika na górny grill z termoobiegiem, nie jest to konieczne.

ciasto_platan_3

 

 

2 thoughts on “Kokosowe ciasto z platana

Skomentuj

