Ciastka kasztanowe – biszkopty bezglutenowe.

Dogadzanie sobie nigdy nie ma końca, szczególnie jak ktoś (!) kusi ciastkami z ekranu komputera. Dostałam dostawę jajek ze wsi więc pierwsze co zrobiłam to przestałam się kusić – upiekłam ciastki. Kasztanowe, bo mam wrażenie że ta mąka się nie kończy. Mam ją już dobry 3 miesiąc i wciąż końca nie widać. Opcje są dwie: jestem tak oszczędna w używaniu jej lub to magiczna mąka. No nie wiem, która jest bardziej prawdopodobna.

Ciastka kasztanowe.

ciastki_kasztanowe

  • 2 jajka
  • 3 łyżki płynnego oleju kokosowego
  • 2 łyżki mąki kasztanowej
  • łyżeczka ksylitolu zmielonego na puder
  • 2-3 łyżki mąki kokosowej

1. Wszystkie składniki prócz mąki kokosowej ucieramy ze sobą jednocześnie. Na koniec dodajemy po pół łyżeczki mąki kokosowej i obserwujemy konsystencje. Powinna być zwarta, ale nie sucha – coś na kształt lepkiej ciastoliny.

2. Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni. Nabieramy małą łyżeczką porcję ciasta i rękami robimy kuleczki, które następnie kładziemy na przygotowanej brytfance (z papierem do pieczenia) i delikatnie rozpłaszczamy. W zależności od tego jak grube ciastka lubimy powstanie nam od 6-10 małych kuleczek.

3. Ciastka wstawiamy do piekarnika na około 15 minut. Po 10 minutach warto przełączyć grzanie na górny grill aby przyrumienić nasz wypiek.

ciastki_kasztanowe_2

Obserwujcie uważnie swoje ciastka – lubią przypalić się w 5 sekund. Jak dojrzewające awokado! Nigdy nie wiesz kiedy jest ten moment, póki on nie minie :)

 

Skomentuj

